kära blogg.

nu har jag duschat och gjort mig ren igen , haha.
det blev inge stan för mig eftersom att det näst intill öser ner regn där utanför fönstret , det kändes inte så frestande att promenera ner på stan då . Istället gör jag som så att jag inväntar T och hans lillasyster och ser sedan om vädret tillåter mig att promenera ner senare under dagen för att sola . Kanske T´s syster också är sugen på att sola ..
Hoppas

Jag har heller ingen hårtork eftersom att den för några dagar sedan strejkade totalt efter att ha funkat utmärkt enda sedan i mars då jag köpte den inför våran thailandsresa .. Det började med att den högsta volymen på torken slutade fungera , men den lägre volymen fungerade utmärkt förrutom att det tog lite längre tid att blåsa håret , vilket man endock kunde leva med tills man kanske köpte en ny .
Sedan en dag när jag skulle torka min hårförlängning som jag hade färgat och sedan skölj ur , så bara dog den .. Då tog T en skruvmejsel och skulle försöka öppna den för att se om det bara var någonting som hade lossnat eller om själva "off-1-2" knappen inte "hakade" i ordentligt och istället hoppade över högsta volymen . Men efter det så gav den upp helt . Vi fick inte ens igång den och sedan dess har jag vart utan hårblås vilket har resulterat att jag fått duscha på kvällarna för att håret ska hinna torka innan jag ska gå nånstans .

så nu sitter jag här , näst intill hårlös och med fuktigt hår i väntan på att det ska torka och att T och hans syster ska komma hit så jag kan få i mitt hår och sedan kanske gå ner på staden för att sola .
Så länge kollar jag på barnprogram på barnkanalen , den är min favoritkanal nu på dagarna när jag legat nerbäddad i soffan och vart sjuk.

Jag räknade nyss antalet hårslingor jag har tappat ,det var hela 21 stycken , det är fler än vad som finns i 1 paket när man köper dom . (20st/paket). Det är galet !  Nu ligger dom här på bänken och väntar på att få sättas fast och förgylla mitt hår igen .


nu vill jag ha tisdag så man kan få lön nångång :) .

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0