kära blogg.

ja , imorse åkte vi till Grisslehamn klockan 07.00 .
Marcus kom förbi för att hämta oss strax innan sju , vi åkte till grisslehamn och ställde oss i världens biljettkö eftersom det inte var säkert att vi skulle kunna få åka med på första båten då den var "fullbokad" , men vi kom med ..
Dom släppte med säkert 100 personer , så det måste ha vart många som bokat men som inte kommit .
Vi stog i kö i 1 timme innan vi fick komma in och betala för biljetterna , därefter fick vi kliva på båten . Det första vi gjorde när vi klev på var att kasta oss in (lik som alla andra gjorde) i taxfreen för att köpa Öl , det blev 2 plattor för oss och 3 plattor för Marcus , som även köpte lite annan dricka..

Efter vi hittat drickan vi skulle ha så gick vi till snuskylen för att kolla vad det kostade , och herre min skapare vad mycket billigare det är med snus på båten alltså , helt sjukt .
Dock fanns inte min snus , inte Thias snus heller , så Thias köpte en annan sorts snus och jag sket i det eftersom att dom sa att dom "inte hade" våran snus .
Grejen var bara den att när vi frågade  en annan kille 10 minuter senare så sa han ;
-självklart har vi General , bara det att det ligger inne på lagret , vänta ska jag hämta ..
Han kom ut från lagret efter bara någon minut med en stock GeneralWhite , gud sån tur att det fanns ..

Efter shoppandet utav öl och snus så begav vi oss ut på en rundtur på båten , både ute och inne . Sedan tog vi även en liten speltripp , vi spelade bort alla våra småpengar utan att vinna ett öre . Marcus därimot , han vann hela tiden men han spelade upp det endå . Tillslut blev jag tvungen att säga till han att ;
- Nej Marcus nu har du fan vunnit 50 kronor , ta ut dom nu !
först var han tveksam , men gav med sig efter en stund ..

När vi kom fram till Åland släppte dom bara av och på lite folk sen vände båten & det blev dax för oss att gå till övre våningen för att sätta oss och äta buffén som vi hade bokat bord på , vi fick dom SISTA 3 platserna , sån tur !
Det fanns en massa mat , men ingenting i min smak .. så jag åt 4 potatisar med gräddfil och rom . Haha.

Vi kom även på att vi ville köpa lite godis , så det gjorde vi också . Plus att thias köpte sin snus (som inte fanns först) , men som sedan fanns i kylen på något konstigt vis, fattar inte hur han som står vid kylen kan säga att det är slut när dom har 10 lådor på lagret , dumfan !


Nu ska vi kanske åka till min moster som fyller 30 , men ingen av dom svarar så jag vettesjutton hur det blir . Annars åker vi nog hem till Örjan (thias farbror) och spelar spel och dricker öl.

Uppdaterar snart med bilder
.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0