minne för livet !


Jag kommer aldrig någonsin glömma dagen då jag bestämde mig för att skaffa hund , en dag i februari (om jag inte minns fel).
Jag satt vid datorn och pratade med ägaren till Svea , som förövrigt vanvårdade sina djur . Han frågade ifall jag visste någon som ville köpa en hund . Jag satt och funderade en stund tills det slog mig att jag, om någon , borde ha en hund . Jag som hatar att vara ensam och alltid har velat haft en hund (dock en renrasig rottweiler).

Jag berättade att jag var intresserad och han skickade över lite bilder och visade även dom små varelserna (10st) i cam.

Jag fastnade direkt för dom och bestämde mig för att åka dit !
Eftersom att jag var så illamående så fick T gå upp till IcaMaxi för att köpa ett "provesoriskt" halsband och koppel som vi kunde ha på vägen hem från honom om det blev så att vi köpte henne ..

Vi tog bussen direkt till stället där han bodde och redan utanför hans lägenhet märkte vi att någonting var fel..
Vi öppnade porten till huset där han hade sin lägenhet & stanken går inte att beskivas med varken ord eller jämförelse. Det var den värsta stanken jag någonsin kännt och jag kommer aldrig att glömma den.

Vi plingade på dörren till ägarens lägenhet och inväntade att den skulle öppnas , vilket den inte gjorde. Istället så fick vi självmant gå in och säga hej osv.
Så fort vi drog ner handtaget och glipan i dörren vidgade sig , fick vi kväljningar och blev nästan gråtfärdiga. Får man verkligen ha en sådan stark lukt i sitt eget hem?
Självklart inte , men det var ju uppenbart att ägaren inte brytt sig om varken det ena eller det andra. Det låg nämligen både kiss och bajs flera centimeter ovanför golvets höjd , I HELA LÄGENHETEN !

Alla små älskade vovar sprang fram till oss och ylade och gnydde , det kändes nästan som att dom bad att få komma därifrån..
När alla hundar utom 1 var framme vid våra fötter , kom den sista . Hon gick där , helt mager och utsvulten, satte sig vid T´s fötter och satt där utan att säga det minsta lilla .. Då valde T att ta upp henne & det var DÅ det slutgiltiga svaret på våran fråga kom
- HENNE SKA VI HA ! (Svea)

Egentligen kunde vi inte köpa henne just då eftersom jag inte hade fått min lön ännu , men då ägaren bönade och bad oss att ta med henne hem så kunde vi inte annat än att ta med henne hem och lösa betalningen lite senare.

Dagarna gick och Svea började bli en del av oss
, vi träffade ägaren några dagar därpå för att betala Svea och därefter bryta kontakten helt med ägaren efter allt det han gjort mot dom här stackars djuren.
Vi började överväga om vi skulle göra en anmälan på ägaren för att sätta stopp på djurplågeriet med svält och stank. Men dagen därpå såg vi i tidningarna att polisen hämtat alla hundar och att dom nu sökte nya ägare till både mamman till valparna och till alla valpar..


Här är Svea´s syskon omhändetagna tills de rätta ägarna hittats..



LÄS GÄRNA FÖR EN BÄTTRE INBLICK

Ge mig ett hem !

http://www.expressen.se/husdjur/1.1474828/ge-mig-ett-hem


Valparna är räddade !
http://www.expressen.se/husdjur/1.1482246/valparna-ar-raddade




Alla valpar har nu nya underbara hem , även mamman har ett nyt hem , vilket glädjer mig nå otroligt !
-...men det som glädjer mig mest är endå att Svea är hos oss och att jag vet att hon har det underbart !

Jag älskar dig min fina Svea
! ♥

Kommentarer
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&gravid]

Starkt av er! Finns så mycket idioter som inte ska ha hund. URSH.

2010-03-20 @ 20:23:45
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0