onda onda.

Nu är jag framme i valbo efter många om och men .
Min syster kom och hämtade mig klockan 2 , vi möttes i hissen eftersom att hennes telefon lagt av och hon kunde därför inte ringa när hon var utanför ..

Väl ute så tänkte jag passa på att kissa svea innan vi skulle hoppa in i bilen , men det var ju helt otroligt meningslöst. Svea blev helt till sig och helt knäpp i huvudet , hon  drog och slet och hoppade som om hon var värsta vilda djuret som man fångat mitt ute i savannen. 
Jag fick kämpa tills händerna(näst intill) blödde och tårarna bara rann , jag blev så jävla förbannad och ledsen. Jag förstår inte att någon man äskar så innerligt kan vara så jobbig. Ett tag funderade jag nästan på att lägga mig ner på marken och försvinna från allt skit.

Tillslut satte vi oss i bilen med Svea i tryggt förvar i bakluckan. Då blev jag så jävla förbannad så tårarna bara rann..
varför varför varför? jo , för att Svea är en ENMANSHUND !
Hon har prångt bestämt sig för att inte lyssna på mig till fem öre , istället trotsar hon mig och försöker få mig att tro att hon står högre i rang än jag själv , vilket fallet kan tyckas verka vara ,men som absolut inte är sant ..
Jag hatar att hon beteer sig såhär , men jag ska göra allt för att orka och stå ut med att ha henne kvar eftersom att jag älskar henne ,som om hon vore mitt barn.



• NI MED KAMPHUND/"VANLIG HUND" , HAR NI VART MED OM NÅGONTING LIKNANDE ?
Berätta gärna !


Nu ska jag sätta mig med moa vid teven och vila min onda onda hand ..

puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du frida hehe ;)

En hund i Sveas ålder är alltid lika rolig och man tror att ingen annan haft problemen men tro mig jag har haft och har problem .

. Engla har tuggat sönder och ätit allt du kan tänka dig

till och med mammas bil invändigt

hon hoppar upp på diskbänken och stjäl mat

springer som en dåre inomhus och biter dom andra hundarna.

Förut kissade hon i min säng varje gång jag sa nej eller skällde på henne.

Devil har dragigt omkull mig miljontals gånger när vi varit ute och gått

han har smitit och jagat hästar

varje gång vi möter en annan hund står han på bakbenen och vrålar som en galning

(han har blivit mkt bättre senaste året)

möter vi en person som ser lite "konstig ut " så ska han morra som en galning

. Kommer det någon han känner hoppar han som en galning så dom nästan ramlar omkull.

Och ja kan fortsätta hur länge som helst med saker dom gjort/gör.

.. 9mån till ett å ett halvt år kan vara ett rent helvette för dom flesta hundägare spec med raser som amstaff pitbull rottis mm .

Men det blir bättre ..

Devil blir 4 i januari och nu är han så lugn så man inte ens kommer ihåg alla hemska saker han gjorde.

Och alla tårar man släppt för att man blir arg :P

Så håll ut de blir bättre ¨

Det händer mkt i kroppen på en hund och hon testar sin plats i flocken hela tiden..

Va bara hård men rättvis så blir det bra snart

2009-11-17 @ 20:11:31
URL: http://nize.blogg.se/mittliv
Postat av: Plutten

Pappa har en enormt stor långhårig svart schäfer. Punchy heter han för övrigt. Denna hunden har varit exakt likadan som din Svea. Nu är han drygt ett år gammal. Och alla hans spratt har börjat ta slut. Pappa har uppfostrat den som alla andra hundar han haft, bara det att det tar lite längre tid när det är en kamphund eller en hund med mycket rovdjur i sej. (Punchy är som en jävla varg.) Jag tror att om du fortsätter visa vem det är som bestämmer, visa exakt vad som är rätt och vad som är fel. Funkar ju bara att säga vad som är fel om man tar de på bar gärning. Så tror jag nog att det kommer bli ordning på den kära Svea:)

2009-11-18 @ 12:31:13
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0