hår hår hår .

-Jag älskar hår , jag har alltid älskat att hålla på och fixa och greja med alla typer av hår - förrutom mitt eget!

Igår var vi ju som sagt i stigslund hos min syster och hennes tjej , vi åt jättegod mat och kollade på "gladiator" ni vet .. krigarfilmen som man aldrig får nog utav.
Vi började slinga min systers hår , vilket inte var så svårt eftersom hon har så pass kort hår , därmed går det fort att dra ut slingorna ur slingmössan. När hela huvudet var färdig"draget" så la ja i färgen som sedan fick värka i 40 min. Dum nog så hann jag inte ta en "efter-bild" innan vi åkte hem , men jag tog en "undertiden-bild".
Det blev iallafall skitsnyggt , jag blev också lite sugen på att göra slingor ..





På tal om hår..
Jag fick en kommentar som löd som så ;

Anonym om hemfärd.:
Duuu! :) Jag har beställt Nailhair, för att använda en värmetång för att sätta i det.. Dock vill jag hellre använda microringar eftersom att det sliter mindre. Hur bra håller det? Men, jag undrar. Kan man använda microringar till sådant hår? är det de du har? blir inte det konstigt med lim"nageln" längst upp när man ska fästa det? Hoppas du kan hjälpa mig :)

Hej !
Klart jag kan hjälpa dig !
Om du har beställt nailhair är det enklast om du "värmer" fast håret med tanke på att det kommer bli svårt att trä på microringarna över själva toppen på slingorna eftersom att dom är platta .
Jag själv har stickhair - vilket man ska använda när man ska ha microringar , dom är liksom rundade upptill så det lätt går att trä på microringarna.
Men vill du absolut inte bränna fast håret så kan du ju alltid att prova att rulla ihop "nageln" högst upp på dina slingor , för att sedan se ifall det kanske går att trä på microringarna endå (?).
Eftersom att det är vax på dina sligor högst upp så finns det ju en risk att du råkar värma fast håret endå , fast du har microingar , som när du exepmpelvis ska använda platt-& locktång .. Då kan du ju liksom inte platta eller locka så nära hårfästet med tanke på att du kanske råkar bränna fast håret.
Hoppas du är nöjd med svaret & att håret blir bra ! Hör av dig när det är klart och berätta hur du gjorde..

kram !


Idag blir jag bara hemma , dock funderar jag på att ta en långpromenad med hunden min , men hon verkar inte vara så taggad , hon ligger mest och sover hela dagarna !
Kanske får väcka henne och ta en promenad så hon blir lite pigg .

Ni då , vad ska ni göra idag ?

Jag har faktiskt fortfarande " pjamas " på mig , hihi , fast ja kanske måste byta om snart ifall jag får gäster .

Puss




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svaret! :) Det hjälpte.

2009-09-10 @ 18:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0