Matlista?

Godmorgon sådär på förmiddagen..
Vi vaknade för ett tag sedan , sedan låg vi kvar i sängen och bara mös och pratade om hur dagen skulle spenderas. Kom tyvärr inte fram till någonting men det som verkligen mååååste göras , det är att storhandla och det lär vell bli på Willys eftersom att det är närmast.
Det blir nog en maaaasssssa kassar idag eftersom att tanken är att kunna handla för heeela månaden- vilket kanske blir lite svårt , men för halva åtminstone.

Kanske ska man börja göra matlista i veckorna (?), att man liksom har en tavla där man skriver vad man ska laga för mat under veckan ex.
Måndag - fisk och potatis
tisdag-makaroner och köttbullar
ons....

Ja, ni fattar !
Fast det kanske blir tråkigt det också , man kanske inte är sugen på just den maten (?) . Äh , jag vet inte ja ...

HUR GÖR NI ?

Köper ni mat för längre perioder eller veckovis ?

skulle vara jättekul att veta hur just ni gör, plus att man kanske får lite inspiration av just dig !




Nu tänkte jag sätta igång plattången och borsta ut mitt dryga hår som just nu är flätat eftersom att det sägs vara det bästa sättet att ha håret på för att undvika att det slits och att det slits ut .

Puss så länge.

Kommentarer
Postat av: sara

samma problem här vi handlar nästan varje dag beroende på vad vi ska göra för mat och det blir ju svindyrt så jag har själv suttit och funderat över en veckovis matsedel men jag får aldrig tummen ur röven att göra det :D

2009-09-27 @ 15:31:43
URL: http://sareli.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej :) jag och minsambo köper mat för en månad blir ungefär 1000 -2000 kr inte så farligt om man delar på de :)

2009-09-28 @ 08:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0