stresstålamodet sattes på prov

Nej det blev faktiskt ingen matlista - inte än iallafall.
Vi tog en promenad till willys , väl där handlade vi allt mellan pasta och vindruvor för att sedan köpa 14 kilo hundmat och 2 paket toalettpapper.
Vi handlade för strax över 1000 :- , vilket jag tycker är gryyymt billigt för att få 3 papperskassar med mat och även massa saker som inte ens fick plats i påsarna.

När vi var framme vid kassorna utbrast vi i kör  ;
-Hur i hela hel*ete ska vi få hem allt det här ?





Det fanns inte en chans att vi skulle få hem 3 papperskassar och 14kg hundmat- nej , inte en chans i världen !
Jag ringde då min syster och hennes tjej som givetvis ställde upp för att skjutsa hem oss därifrån med alla matkassar då dom endå skulle åka iväg till min systers sambos mamma .
Vi satt i bilen , då ringde min moster och tyckte att vi skulle följa med henne och 2 till , till fjärranhöjderbadet för att bada ett par timmar innan dom stängde  - och jag sa JA.

Därefter blev det ett jäkla stressande , dom stod redan neranför våran lägenhet när vi satt i bilen så det var bara till att springa upp med alla jäkla kassar för att sedan ta Svea på en promenad och plocka in alla varor .
Allt hamnade i kylskåpet och hullerombuller....
Vi plockade med oss badkläder och handuk och sprang sedan ner till bilen.

Väl framme på badhuset hann vi bada lite över 1 timme innan det var dags att åka hem igen , så nu sitter vi här och har nyss tryckt i oss makaroner med köttbullar .
Snart väntar "efterrätten" som kommer att bli banan/jordgubbs-smoothie , riktigt gott !

...men först måste vi ner i källaren och leta efter våran mixer .



puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0