ett jävla krångel.

Var nere på stan idag , återigen .. Tanken var att vi skulle ta ut föräldrarpenningen 30 dagar i förväg , men eftersom att man tydligen behövde skicka efter blanketten själv hemma för att sedan skriva på den och skicka till försäkringskassan så verkar det inte gå . Behandlingstiden var tydligen 30 dagar så då är ju bebisen i princip redan fött .
Men det är vell lika bäst att skicka efter den där nu på en gång om man ska hinna få nå föräldrarpenning ens när barnet är fött . Annars får man ju vänta ytterligare 30 dagar om vi väntar med att skicka in den tills barnet är här.
-det är ett jävla krångel rent ut sagt .
Tur att vi har en inkomst iallafall , så man inte är jätteberoende utav dom där föräldrarpengarna , för då hade jag blivit riktigt arg.

men det löser vell sig det där med ...
Förstår om ni inte fattar ett jota utav det jag skriver , men hoppa över dethär inlägget isåfall så jag slipper en massa frågor som ja måste förklara mig i haha.



Efter vi hade vart på försäkringskassan så gick vi en sväng på stan , kollade vilka biofilmer som gick ikväll och så , vi vet inte om vi kanske ska se nån ikväll. T är ju ledig imorgon med ..
Annars blir vi vell bara hemma och kanske kollar på nån bra film här eller hos grannarna, det är ju lika mysigt det!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0