Mobilblogg- jag och thias åkte (som plane...

Mobilblogg- jag och thias åkte (som planerat) hem till min mamma efter att jag hämtat t i Sandviken . Vi kom dit , pratade lite med mamma och efter en stund kom även mina kusiner och en utav mina tre mostrar. Vi var nu näst intill redo att äta, än fattades bara mormor., mamma blev precis klar med potatisen som stod på kokning och hon hade även skurit upp grönsaker och lagt dom i en genomskinlig skål. laxen låg uppdukad på en plåt täckt med folie på en bädd med salladsblad , tomat , gurka , Melon och citroner. Bordet stod färdigdukat inne i vardagsrummet där även en del doftljus av vanilj stod tända. Mormor skulle snart komma men ringer lite hastigt och berättar vad vi inte hade räknat med -wicki (hund) hade dött, mitt på köksgolvet medans mormor gjorde sig klar att åka. Det slutade med att Svea stannade i mammas lägenhet och alla vi andra åkte hem till mormor med maten och åt tillsammans där. Min lillebror och morbror kom även dit för att hjälpa till att "ta bort" den döda hundkroppen , dom stannade även kvar och åt dom med. Tänk vad snabbt en dag kan ändras egentligen! Men hon har det bra nu. Vila i frid lille vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0