Herr pontus hade en bonnagård , lian lian lej...

Ja , han bor faktiskt på en bondgård just nu min älskade lillebror, så idag var vi och hälsade på honom, "familjen"  och alla djuren.
Det var en lte halvlång väg dit , men tillslut kom vi trots allt fram jag , mamma , min syster och T. Svea stannade hemma och vaktade lägenheten.

(och nej , ni behöver inte veta VART han bor)

Väl framme bjöds det på skitsmarrig tårta som min älskade lillebror tagit sig an till att baka innan vi kom. Han är ju uppe med , eller tillochmed innan tuppen nu för tiden. Den var iallafall jättegod och uppskattades väldans mycket utav allas magar.

När vi hade fikat klart så fick vi en rundtur i huset , samt ladgårdarna där alla djuren befann sig . Det var en rackarns massa kossor , får och lamm. Lammen var uppdelade i olika "boxar" i kategorierna "slakt" & "inte slakt" , så jag passade på att sörja lite och gosa lite extra med fåren som skulle slaktas inom kort.
Men det är vell så , är man bonde så måste man kunna leva med att slakta och även se djur slaktas rakt framför ögonen. Jag tycker iallafall att bongdgårdar och alla sysslor är rätt så häftiga , fast inte så häftiga så att jag själv skulle kunna bli bonde , inte på vintern iallafall.







Nu är vi iallafall hemma från dagens bravader , som förövrigt slutade med att vi käkade tacos hemma hos min storesyster och hennes sambo - riktigt mysigt och riktigt gott .

Nu måste vi faktiskt sova om vi ska orka upp i tid imorgon och gå på möte.
-Spännande va ? :)

Puss och godnatt , nu ska jag lägga mig brevid dom två finaste i världen , T och Svea .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0