Recept "mjölkfri ugnspannkaka".

Eftersom att jag är mjölkallergisk (gluten också för den delen) , så passade jag på att göra en ugnspannkaka utan mjölk idag för att slippa få så ont i magen .
Vet att det finns många därute som har samma allergi/er så jag tänkte dela med mig utav ett recept på ett mjölkfritt allternativ till ugnspannkaka.

OBS ! den är bara mjölkfri !

Recept
ca 4 personer

3 ägg
2½ dl mjöl
3msk smör (mjöklfritt såklart)
6dl vatten
½ tsk salt
1tsk vaniljsocker el vanligt socker
1tsk bakpulver

· värm ugnen till 225 grader
· blanda ihop torra ingredienser för sig och blöta för sig
· rör ihop torra och blöta ingredienser tills den är "klumpfri"
· smörj en form och häll i smeten
·in i ugnen ca 25-30 minuter

FÄRDIGT



Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0