Svar Del 1 .


• vad tycker dina & mathias föräldrar om att ni ska ha barn?:) lycka till med allt & hoppas allt går som de ska:)

Svar: Den här frågan har jag fått ett par gånger och det känns lika bra att berätta om det varje gång.
Mina föräldrar , syskon och vänner har alltid vetat om att jag velat bli en relativt ung mamma . Redan när jag var liten planerade jag att jag minsann skulle ha barn när jag var ung..
Mina föräldrar har i princip bara gått och "väntat" på att jag ska säga att jag är gravid , men dom blev självklart förvånade endå på ett eller annat sätt .
Mina nära och kära blev alltså väldigt glad över våran hemlighet .

Thias föräldrar och syskon blev självklart också glada.

• Hur många mm är din tunnel i örat?

Svar: Just nu är det 12mm stort , men jag funderar på att minska det till åtminstone 10mm. Iframtiden kommer jag nog att ta ut  det helt ..

• har du några tips på hur man snabbt och enkelt går från mörkbrunt hår till mycket ljusare brunt eller blond utan att bleka sönder håret? Är det bäst att gå till hårfrissan eller kan man lika bra göra det hemma?

Svar: Oj .. Frisör är ju alltid "säkrast" , men också dyrast. Jag gör alltid mina färgningar hemma vilket har resulterat en hel del slitningar på håret .
Om jag vore du skulle jag nog gjort en avfärgning på din nuvarande färg för att sedan lägga i den bruna färg du vill ha :)

Hur använder man "dust it" då? :)

svar: Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara , så jag gick in på deras sida och fick en hyffsad förklaring där:
Dust It strör man i hårrötterna eller där man vill ha volym och jobbar upp en volym med händerna. Vill man matta ner fet håryta så gnuggar man bara pulvret mellan händerna och sedan stryker på. Dust It är mycket enkel att fördela och applicera i håret och passar både kort och långt hår, lik ett saltkar ”saltas” Dust It pulvret i håret, inget går åt spillo. En helt oslagbar rotlifter!  Otroligt enkel och snabbt sätt att lyfta håret.

Jag själv älskar dust it och kommer garanterat att köpa en ny burk när den här tar slut =D

• Hur mycket kostade din tatuering på magen?

Svar: Den tatueringen är den enda jag gjort här på hemmaplan , dvs i Gävle. Jag gjorde den på min 17årsdag och fick därmed betala 1500:-. Den tog lite mer än 3 timmar att göra ..

• Går du i gymnasiet eller inte för det verkar som att du inte gör det med tanke på att du söker jobb osv. Varför gjorde du valet att inte gå i skolan?

Svar: Du verkar ha helt rätt , jag går nämligen inte i skolan . Jag gick 1 år på Barn och Fritid innan jag gjorde valet själv att hoppa av för istället börja jobba .
Jag valde som jag gjorde pga många anledningar , först och främst så hade jag vart skoltrött sedan en massa år tillbaka. Jag funderade att sluta skolan redan på högstadiet , men jag höll ut så länge jag kunde .
En annan anledning är att jag faktiskt satt i en förjävlig situation just då . Jag hade en massa problem med mig själv , min familj och allt runt omkring. Jag hade mycket frånvaro och kände att jag inte klarade av att prestera så mycket som jag hade velat i skolan - och hoppade därmed av.

Istället började jag jobba , träffa Thias , skaffade hund och bokade en två veckor lång thailandsresa för att få komma bort från allt det jobbiga för ett tag .  Den resan hjälpte mig oerhört mycket och jag är så glad att både jag och T lyckades ta oss dit .

Jag ångrar aldrig mina val , hade jag gjort annolunda hade jag förmodligen inte vart där jag är idag ..

plugga har man hela livet på sig att göra och jag tänker göra det när jag känner att jag är redo och vet vad jag vill.

• Hur länge har du och "thias" varit tsm?

Svar: Jag och Thias blev tillsammans den 21 juli 2008 och har därmed vart tillsammans 2 år i sommar.

• Hade ni planerat att ni skulle skaffa barn eller kom det som en överraskning och ni tog beslutet då att behålla barnet?

Svar: Självklart var det planerat , men det kom endå som en chock för oss båda. Glädjande chock ! Hade jag inte velat haft barn nu hade jag troligtvis inte blivit gravid eftersom jag då hade gjort allt för att skydda mig. Men som sagt , allt var planerat :)
Lite tråkigt bara att vi båda blev av med jobbet i samma skede och så , men det kommer vi att kunna lösa snart hoppas vi . Jag har ju som sagt sökt jobb och väntar på svar , Thias jobbar lite extra nu och kommer troligtvis få fast jobb inom en snar framtid.
Tänkte att det var lika bra att ta upp det där sistnämna också , vet att det är mycket funderingar kring våran ekonomi och hur vi ska klara oss osv osv osv . Men vi klarar oss som sagt :)

• ska det inte bli underbart att bli en UNG mamma?

Svar: Jo det ska bli skitkul ! Speciellt att leva med mitt barn och kanske dess barnbarnsbarn också.
I min släkt har man också fått sitt första barn i hyffsat tidig ålder , så när jag föder mitt barn så är vi hela 5 generationer.
Men det ska verkligen bli jätteroligt att bli "ung mamma".

• om T var otrogen mot dej, vad skulle du då göra?

Svar: Oj .. Jag vet ju att T aldrig skulle vara otrogen ,men OM det skulle ske så skulle det självklart aldrig mer bli någonting mellan oss . Otrohet är det värsta man kan göra mot en annan människa i ett förhållande ! Varför inte bara göra slut innan och sen gå till någon annan ?
Men som sagt , jag skulle blivit jättearg , besviken och självklart avbrutit vårat förhållande och kontakt (i den mån det går).



Sådär , det här var del 1 . Fortsätt ställa frågor så lägger jag ut del 2 när det är tillräckligt många frågor för det.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0