barnmorskan.

Klockan 10 mötte jag min älskade thias utanför barnmorskemottagningen , vi hade tid 10:15.
Tillsammans gick vi in och satte oss och väntade på våran tur , vi läste lite tidningar under tiden. När det väl var våran tur fick jag ställa mig på vågen - som visade att jag gått upp 4 kilo. Det börjar gå undan när det gäller vikten , bara dom sista kilorna har jag gått upp dom närmsta veckorna , men det är ju ett gott tecken.
Jag höll mig inom kurvan och allt såg bra ut med blodvärden osv ..
Fick ta stick i fingret också , som jag avskyr . Men hon vet att jag hatar det så det brukar gå smärtfritt och bra när hon gör det .

Sedan mätte barnmorskan magen , eller ja .. livmodern rättare sagt . Den höll ett mått på 22 cm vilket var helt normalt. Sedan fick vi äntligen lyssna på hjärtat & guuud så underbart det var . Jag höll nästan på att börja gråta. Det slog omkring 130-140 slag / minute , vilket enligt vissa sidor ska innebära att det är en pojke . Men jag tänker inte dra några slutsatser kring ett hjärtljud. Det blir vad det blir :) och lika glad blir jag för vilket.

Känns iallafall helt underbart allting..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0