andranamn?

kom på att vi faktiskt måste komma på ett andranamn till Lovis nu om hon ska ha något . För vi måste skicka in papperen om hennes uppgifter så snart som möjligt . Frågan är bara vad hon ska få för andranamn?
Thias tycker att hon ska heta Frida , men jag gillar inte det så värst ..
I värsta fall får hon bara heta Lovis , men det känns ju lite tråkigt . Man vet ju själv hur konstigt man tyckte att det var om någon sa att dom "bara" hade ett namn.

LOVIS  ...  HÖGLUND
Förslag?

Några namn som jag tycker är fina är Othilia,Fiddeli,Svea..
men jag vet inte ja . Det kanske blir Frida iallafall, hellre det än ingenting.



Jag och Lovis.

älskar dig min underbara dotter

Kommentarer
Postat av: jess

har inte någon av era släktingar fina namn som ni vill föra vidare då? ( : typ din mormor eller något ( : det är lite gulligt .. då kommer ju lovis fråga senare i livet vart ni fick andranamnet ifrån , då kommer det kanske från hennes gammelmormor ( :

2010-10-16 @ 01:38:30
Postat av: Emma

Har inte mormor något fint namn ni kan ta? Om hon heter något mer än Ulla :)

Eller så kan ni ta ett namn som påminner om Thias namn så att hon får en koppling till pappsen också eftersom hon får ditt efternamn :)

2010-10-16 @ 07:22:33
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/
Postat av: Sandrah, Colins mami

Vi tog mellannamn i impuls till Colin så vi tog ett namn efter Christians morfar och från min farfar så det blev Lars Ove haha så det låter lite roligt Lars-Ove Colin Louis men men :D Skicka in pappren innan 3 månader vi fick strula jätte mycket för att vi skickade in en vecka försent. Kram

2010-10-16 @ 09:19:30
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Nize

Jag tycker åxå hon ska heta Frida :)

2010-10-16 @ 09:38:52
URL: http://nize.blogg.se/mittliv
Postat av: Therese

hej! jag tyckte själv det var svårt att välja andra namn. jag bestämde mej till slut för att ge min dotter två namn till och då skulle det vara namn som betyder nåt för mej och inte bara namn jag tycker är fina. det blev florens efter staden där jag och min man var på bröllopsresa. det är en mycket vacker stad och vi pratade om där att vi skulle skaffa barn och så. det andra namnet blev linda efter min syster. hon betyder allt för mej. hon är min bästa vän, min dotters blivande gudmor och min själsfrände.

för mej känns det roligt att kunna berätta för min dotter varför hon fått de namnen hon fått eftersom mitt egna andra namn bara är taget ur luften.

hoppas ni kommer på nåt bra! mvh therese

2010-10-16 @ 10:44:10
Postat av: Lina

Återigen väldigt fina bilder :) men angående mellannamn, ni har inga fina namn/mellannamn i släkten då? undersök det om du inte vet så noga :p ett tips bara, för sånt tycker jag känns kul att föra vidare :)

2010-10-17 @ 13:41:34
URL: http://helbraflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0