svar till "sofie".

Sofie om mormor och Lovis.:
Tänker du sluta amma?

Varför ger du flaska och inte ammar?
det är sån kort tid man ammar

Svar; NEJ , jag tänker absolut inte sluta amma utan jag pumpar ur en flaska då och då dels för att jag får så ont i tuttarna annars för jag har så himla mycket mjölk och då räcker det inte med att låta henne amma utan jag måste även pumpa ur efter att hon har ammat. (när jag matar henne matar jag ALLTID henne genom att amma)
Sen tycker jag att det är bra att kunna pumpa ur för då får även thias möjligheten att mata henne , vilket han är jätteglad över..
Man behöver inte sluta amma bara för att man pumpar ur en flaska då och då, men jag förstod att den är frågan skulle komma upp så nu vet ni hur det ligger till .

Och det där med att man ammar så kort tid, det väljer man ju själv , du kan amma ditt barn så länge du känner för det & jag kommer att amma Lovis så länge hon vill. Även när hon får börja äta burkmat osv .. Det handlar ju inte bara om mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0