Recept - pastagratäng med kyckling.

Såg att någon ville ha recept på dom båda gratängerna jag gjorde för ett par dagar sedan , så jag tänkte skriva ner det. Jag går inte efter något recept eller så utan använde bara det som fanns hemma.



1 paket färskpasta
några kycklingfiléer
frysta grönsaker
fetaost
körsbärstomater
1 paket färdig pastasås (tomat)

(går lika bra att göra en egen sås med creme frech och tex nån krydda eller bara blanda ihop den med fetaost)

•sätt på ugnen på 200 grader
• Skär kycklingen i små tärningar och stek
• Koka pastan och grönsakerna i separata kastruller
•Häll allting i en form och häll över grönsakerna,pastasåsen och smulad fetaost
• In i ugnen i ca 20 min



Mild och bra för er med småbarn.
Lovis älskar den!

Kommentarer
Postat av: Sabina - Mamma till Naomi <3

Guuuuuuud så gott det såg ut! Det där lär jag fasen prova på! :D

2011-08-18 @ 14:48:44
URL: http://fakkfeejz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0