specialfall.

Har precis kollat klart på "riskförlossningar-specialfall" . Idag handlade det inte om barn som föds som de brukar göra , utan idag handlade det tydligen om ett barnhem i bulgarien (tror jag det var) där utvecklingsstörda barn bodde efter att ha blivit övergivna utav sina föräldrar .
Bara tanken att överge sitt barn bara för att det finns ett handikapp eller två ? Det får mig att bli så jävla upprörd. Men det som skrämmer mig mest är att barnen inte bara bodde där , dom blev också vanvårdade utav personalen. Dom fick för lite mat , vilket resulterade extrem undervikt - döende undervikt . Dom blev också vanvårdade på flera olika sätt så som slagna , utebliven sjukvård och en massa annat .

Barnen såg ut som skelett och personalen sa inte ett ljud till dom på hela dagarna , vilket resulterade att barnen heller inte kunde prata..

Det fanns barn som var blinda , som inte fick någon hjälp , utan kröp när han skulle någonstans .

Jag blir så arg , varför gör man så ?
Överhuvudet , eller chefen eller vad man säger , på barnhemmet , skyllde på brist på pengar och att det inte var hennes problem att barnen mådde dåligt och dog , utan att det var hennes anställdas problem .

Barn dog , en efter en - utav svält och utebliven läkarvård . På två år dog hela 10 små liv som sedan begravdes utanför barnhemmet & fler kommer att dö , om ingenting händer.
Jag blir tårögd och vill inget hellre än att åka dit och erbjuda mig att jobba gratis för att barnen ska få det bra , jag fattar inte hur man kan göra så, speciellt inte mot barn.



Programmet finns säkerligen på tv 4´s hemsida för er som vill se .

Kommentarer
Postat av: Tanja

jag fotar gärna din bebismage !

får jag låna din kamera isf?

2010-03-30 @ 14:48:20
URL: http://tanjawictoriaellwood.blogg.se/
Postat av: romina

Jag tror jag och Robin(Luby) såg det där programmet. Det är ju fruktansvärt, att det ens existerar. :/

2010-03-30 @ 16:34:23
URL: http://rominaaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej kan du itne göra videobloggar? skulle va trevligt :)

2010-03-30 @ 23:59:00
Postat av: ThinaJonasBlirChelsea

Vet du vad programmet hette? =)

2010-03-31 @ 23:47:40
URL: http://thinajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0