"den luktade gott , men inte rent ..."

hej !
idag har det verkligen vart fullt upp hela hela dagen . Det började med att jag vaknade klockan 9 och sedan tog jag bussen till stan för att kika vad min lön blev , den blev helt okej . Sedan tog jag återigen bussen men denna gång för att hämta min kusin Idun på dagis eftersom att hennes mamma går i skolan hela dagarna , duktig Emmapemma :) .
Väl på dagis så tog det inte länge förrän vi var nere vid bussarna igen , så ivrig som hon var . Vi kom tillbusshållplatsen och såg till våran förvåning att bussen bara gick var trettionde minut , så vi började traska för att ta någon annan busshållplats närmare stan . När vi nästan var framme , 2 hålplatser därifrån , så missade vi bussen och fick därför gå ner på staden . Jag fick bära henne halvvägs då det blev jobbigt i benen , vilket jag förstår !

När vi var framme på staden så mötte vi min syster och hennes tjej en snabbis innan vi tog bussen vidare till DollarStore för att köpa mina berömda och efterlängtade skålar . Vi mötte Venna där som hade med sin lilla son max och vi gick runt och handlade för fulla muggar , vi köpte även glass som vi sedan gick ut i solen och åt , riktigt mysigt .
När Emma slutat skolan så kom hon också till Dollar och vi gick in åter en gång , denna gång blev det Emma som skulle handla , men jag köpte även lite mera saker då jag endå var i farten .
Vi köpte rengöringssåpa och jag stod i evigheter för att bestämma mig för vilken lukt jag skulle ha , Emma var därimot snabbare att bestämma då hon prångt tyckte att ;
"Den där luktade gott , men inte rent .."  ...& tog därför dom 2 som luktade mest "rent" .
Så imorn ska jag skura och få mitt golv att lukta rent , inte gott...

Efter Dollar blev vi så hungriga så Idun fick bestämma mat och det blev hamburgare , jag fick välja ställe och självklart blev det mcdonalds eftersom jag uteslöt Sibylla . Emma därimot hängde bara med i svängarna kan man säga , haha , sötgroda. Jag tror hon uppskattade det endå trots att hon fick betala för en mellanläsk fast hon bara fick en liten .
Vi åkte även en sväng på Jula & Rusta då vi endå var i farten , så nu har jag massa nya fina saker till hemmet .

Sakerna jag inhandlade idag ;



Eftersom att det blir så långa dagar för Idun nu på dagis så bestämde Emma och jag att Idun faktiskt kan vara med mig i morgon hela dagen istället för att gå på dagis , så hon sover över här nu och vi har ätit kvällsfika och nu ligger vi i sängen och ska sova för att orka med morgondagens städning m.m . Måste även försöka hinna med att rensa i skåpen i köket för att istället ställa in nya fräscha saker .

Sov gott med er .

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0