kära blogg.

nu är vi återigen hemma efter en fullspäckad dag i både stan och i valbo .
vi började med att ta bussen ner på stan för att ta ut Thias skatteåtebäringspengar , det var vi minsann inte ensamma om , det var säkert 50 stycken till som satt där med ett avlångt brev , vilket innebär skatteåtebäringspapperet .
Vi fick nr 221 & det var 180 när vi kom in , så det innebar att vi låg 41 nummer efter . Men vi hade tur , det låg nämligen 4 lämnade kölappar på ett bord , så vi tog en därifrån och låg helt plötsigt inte alls långt ifrån i kön . Vi hade nu nummer 212 och fick rätt snart hjälp med vårat ärende .
tack till dig som lämnade lappen på bordet !

Efter bankbesöket så tog vi bussen till valbo och thias föräldrars hus , där hämtade vi nycklar till thias jobb-förråd där vi skulle städa .
Vi tog därefter återigen bussen , fast denna gång till förrådet . Vi städare och spolade golvet , sedan lessnade vi på att åka buss så vi tog en promenad till Valbo köpcentrum istället , där fick vi en nostalgikänsla att vi bara MÅSTE gå in på Toys"R" us. Väl där inne kollade vi på allt och ingenting innan vi bestämde oss för att gå en sväng på Ikea , men vi hittade ingenting där heller .
Vi gick in på lite olika affärer inne i köpcentrum och däribland Guldfynd där vi handlade ett halsband till thias pappa med texten " carpediem " , som han ska få innan han åker till Uppsala sjukhus .
Jag hittade även ett par haremsbyxor på rean som jag köpte , 49:- , det är ju som hittat .

Besökte även mcdonalds då vi blev vrålhungriga , jag åt en happymeal där jag fick en leksak som jag sedan gav till en liten pojke som blev överlycklig , sötis .

Nu ska vi kika på en film och invänta att min syster och hennes tjej ska komma hit och kolla och se ifall våran tapetsering fick godkänt .





puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0