kära blogg.

som ni kanske läste så berättade jag i det tidigare inlägget om att min syster och hennes tjej var på väg hit för att se ifall våran tapetsering fick " godkänt " .
vi var ärligt talat lite nervösa när det plingade på dörren och dom kom in , även fast vi själva är jättenöjda med köket . Dom kom in och vi kramades och hejade precis som vanligt , sen gick dom in i köket , och jaa....
-dom var imponerade !
Och det är ju ett gott tecken med tanke på att dom själva är hemskt nogranna av sig och i deras hem har det lite mera design-liknande än vi (för tillfället) har . Med tanke på att den här lägenheten var utrustad med dom gamlaste och inte minst fulaste tapeterna ,golv och kök man någonsin kan tänka sig så tycker (åtminstone) vi att vi har kommit en liten bit på vägen även om vi har en lång och dyr väg kvar till vårat drömhem .
Det är mycket kvar som ska göras och allt kommer inte att kunna ske så fort som vi egentligen vill , utan det kommer nog ta en himla tid med tanke på vad det kommer att kosta , men vi ska iallafall lägga nytt golv inom en snar framtid . Vi har tillochmed kollat ut vad vi vill ha för golv . Det kommer bli ett ljust golv , klickgolv , för att göra det så smidigt som möjligt och då får vi även möjligheten att byta golv enkelt om fallet skulle bli så . Man vet ju aldrig om man ångrar sig efter ett tag?

Efter golvläggningen är det luckorna som ska fixas , vi ska lämna in dom på ett företag som bara jobbar med att slipa ner / måla just luckor . Vi ska förmodligen välja en mattsvart färg på alla lådor och luckor för att få det så stilrent som möjligt.
Sedan är det möbler , men det kommer nog ta ett bra tag innan man har pengar till det ..
Känns som att golv och luckor är prioritet 1 just nu .

Ken var förbi en stund och spelade lite chicago med oss , det har blivit lite utav en dagsrutin , han är här mest helatiden tycker jag . Det är ju kul !

Nu ska jag och T knäppa på en utav alla skräckisar hans mamma kom förbi med häromdagen, hoppas det finns nån riktigt läskig , jag känner verkligen för att se en sån.

Imorgon sa T att han tyckte att vi skulle ta en "vilodag" för min skull eftersom att jag har feber och är helt sjukt krasslig . Inatt hade jag frossa och sov inte alls nå bra .Jag vred och vände på mig och bara längtade till morgonen så jag fick kliva upp . hoppas den här natten blir bättre ...

Sov gott på er .

Hittade en bid från när min bror föddes , söt va ?
från vänster; Jag,lillebror & storesyster.



Puss

Kommentarer
Postat av: Världens bästsa Emma :P

Och vi saknar dig !



Du får krya på dig ordentligt så kan vi ses sen <3

2009-08-15 @ 10:07:35
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0