kära blogg.

ursäkta det sena inlägget , men bättre sent än aldrig , eller hur?
Att jag för ovanlighetens skulle skriver så sent är för att jag i princip haft fullt upp hela dagen , och då menar jag verkligen fullt upp.

Jag , thias och t´s syster malin vaknade idag vid 11 tiden då vi fick ett ryck som ledde till att alla tre började städa förjäves, hela lägenheten, alla rum , alla hörn och kanter ..
Jag diskade vårat diskberg medans thias damsög och skurade golv och malin plockade och grejade med småprylar .Vi höll på säkert nån timme innan vi hastigt kom på att vi prångt lärade gå till Willys för att köpa hårfärg till malin som hon tänkt använda idag , men som vi inte hann .
Vi köpte hårfärg , men även gräddfil som vi skulle använda till maten vi gjorde , även juice och andra småsaker blev inhandlade innan vi gick hemåt igen . På hemvägen gick vi genom kolloniområdet som är ett litet område här i gävle där det bara är massa små söta hus , ja  ni vet ? kolloniområde liksom..

Vi promenerade i kolloniområdet
ett bra tag innan vi tillslut kom hem igen , då fortsatte städningen men också en påbörjan med maten inträffade. Malin och jag satt vid bordet och hackade vitlök,skärde broccoli , ost och bacon som vi sedan gjorde en pastagratäng utav , den blev verkligen supergod , det börjar bli en utav mina godaste rätter !
jag älskar kolloniområdet , det är så himla vackert ..



När maten var färdig satte vi oss runt bordet och käkade ,samtidigt som vi spelade lite chicago , Malin vann & jag kom sist . Fy .
Plötsligt ringde telefonen och det var min pappa som ville höra  min röst eftersom det var ett tag sedan vi hördes av. Både på telefon och inreal. Vi la på efter en stunds pratande ..men efter samtalet kom jag på att jag ville åka båt så då ringde jag upp och frågade ifall motorn till lillbåten funkade och att vi kunde sätta på den ifall den inte var på båten redan. Men den satt på båten , den hade suttit där ett tag och funkat ypperligt .
Så vi packade våra väskor och tog bussen ner på stan för att sedan fortsätta till forsbacka och skogen där min pappa bor och där vi är just nu . Malin hoppade av vid sjukhuset.
Pappa hämtade oss vid busshållplatsen och vi kom fram efter ca 10 minuters färd . Vi lekte en stund med svea på gården och bara umgicks . Sedan tog vi en promenad ner till sjön , som visserligen bara ligger några hundra meter från vårat hus , eller ja .. pappas hus .
Vi startade motorn och åkte iväg , Svea fick stanna med pappa eftersom att han ville ha sällskap tyckte han .
"visst ! " tyckte vi , det kan ju vara skönt att vara för oss själva för en gångs skull . Inte för att hon är jobbig eller dryg på något sätt , utan för att det skulle vara bra för omväxlingens skull .
Så vi åkte ut , ut på sjön .. Det var så himla stilla ,det blåste verkligen ingenting och alt var bara så himla bra . Vi åkte till forsbacka och köpte pizza som vi sedan tog med oss ut på sjön . Vi åkte mitt ut i ingenstans och bara satt och njöt . Det var så himla underbart och jag vill bara göra om det om och om igen.

→ (bilder kommer inom kort)

På hemvägen skulle vi vara lite matcho och prova på en ny väg , som visade sig vara hemsk (!) . Vi körde på en sten och det bara smällde i motorn , ett tag trodde jag att vi skulle få ro hem , som sist .. Men så blev det inte . Motorn klarade sig och vi vände och tog den gamla vägen som vanligt . Tack gode gud för att vi klarade oss !

Ja....nu förstår ni kanske varför det blev så sent . Men än är det ju Onsdag , trots allt !

Nu ska vi gå och sova för båda är verkligen utpumpade efter dagens bravader. Svea har redan brändt av på sovrumsgolvet och kommer säkerligen sova hela natten och halva dagen imorgon om inte pappa väcker henne vid 5 för att gå en promenad , som han brukar.


- FORTSÄTT STÄLLA FRÅGOR FÖRRESTEN !

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0