smultron.

Idag har vi tillbringat princip hela dagen i sätra på smultronvägen där min kusin och hennes mamma o lillebror bor.
På förmiddagen var vi ju som sagt på willys och handlade lite välbehövliga saker , det blev damsugspåsar, trasor,hundmat & dolmiosås till pastan som vi sedan lagade .
Förresten , jag & T kände att vi behövde lite extra vitaminer så vi gick till apoteket häromdagen & köpte dom där nya vitaminerna dom gjort reklam om i tidningen , hoppas dom är bra.



Efter willys hann vi bara hem och slänga ihop lite käk innan min kusins mamma Emma ringde och sa att dom var klara med dagens loppisrunda och att vi därför skulle komma ut till sibylla som ligger strax över vägen där vi skulle möta dom för att sedan åka tillsammans med dom hem och hjälpa dom att fixa nere i deras källare .
sagt och gjort , vi möttes och åkte tillsammans hem till dom . Väl där så började jag och T fixa med att dra ut pluggar och spackla igen deras vägg nere i källaren som förövrigt var väldigt trasig och det behövdes därför en hel burk med spackel . Det räckte precis till och nu är väggen färdigspacklad och väntas bara på att få slipas för att sedan målas .
Vi åt god mat och åkte till centrum för att handla godis och massa gott till kvällern. Vi kollade på teve och bara umgicks vilket var väldigt trevligt då det sällan blir av att vi träffas hela dagarna..
tack för en underbar dag/kväll.

Nu har vi precis kommit hem och ska kanske slå på en film innan vi sover , dock kommer jag nog hinna somna för jag är så grymt trött . Små barn som kräver uppmärksamhet i princip hela tiden tar kol på en rätt fort , även om man inte tror det. Speciellt om barnet heter Idun och är 3 år , sötgroda !

Fick förresten en kommentar ang. mina stående skor ;

Anonym om "Olika matrial , olika kvaliteér..":
om du har skor som bara står, så varför inte sälja dom som är i bra skick ? du har sjukt snygga kläder så många skulle nog vara intresserade! knäpp kort lägg ut och sälj

svar ; ja , varför inte .. dock är jag en sådan människa som har svårt för att kasta eller sälja saker , jag är lite nojig när det gäller sånt , men jag ska försöka ta mig i kragen och skärpa till mig när det gäller mina skor , dom behöver faktiskt säljas eller slängas i vilket fall. Dom kan ju inte stå där på hyllan hela livet !
Tack för kommentaren , håll ögonen öppna ifall det kommer en sådan "sko-säljar-dag" snart :)
Kram



Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0