Det finns inga krafter !

Efter allt som hänt det senaste dygnet , känner jag mig som en fryspåse , helt tom och meningslös.
Jag sov ju som sagt hemma hos venna och max idag eftersom att jag skulle barnvakta max . Jag sov , litegrann iallafall , jag vaknade , efter inte allt för mycket sömn ..
-Mitt hjärta krossades ..

Jag fick ett besked jag inte trodde att jag skulle få , inte nu , inte idag , inte än på flera flera år .. Men ack så fel jag hade ! T ringde mig och frågade vad jag gjorde , jag berättade att jag satt i soffan och bara satt . Då kom det
-Ring mamma din ,  hon har någonting att berätta !
-Men va ? berätta vad ? sa jag då samtidigt som mitt hjärta började slå allt hårdare och hårdare ..
-Nej , men ring henne , det är någonting hemskt !
-Jag orkar inte , berätta nu ! :'( sa jag då när jag kände hur tårarna började välla fram ur mina ögon ..
-Håkan har dött ..

...jag tror minsann att mitt hjärta sluta slå för en sekund eller två , jag trodde inte mina öron . Nog för att man inte skämtar om sånt , men HAN ? nee..

Men så var det , "morfar" hade dött , imorse ..

Så nu har jag vart och kikat på honom och tagit farväl en "näst sista gång" , jag kommer ju få säga hej då på begravningen också , som förhoppningsvis sker innan julafton , annars lär inte julen bli någon höjdare för varken mormor eller oss andra . Jag tycker så jävulskt synd om mormor , fattar inte att det är sant .
Min mormor miste sin tidigare man (min riktiga morfar) för över 20 år sedan då han var med om en flygolycka , men eftersom att jag inte fanns då så är det ju alltid Håkan som har vart "morfar" -även om vi inte ordagrant har sagt morfar .
Det känns så jävla overkligt , det kommer nog ta ett tag att smälta det här .

Det känns skönt iallafall att man fått träffat honom och verkligen insett att det är sant och även fått en någolunda blick om att han faktiskt inte var där , det var bara kroppen . En hård och kall kropp !

Vila i frid nu , hoppas du slipper all smärta och det är fint på andra sidan
Någongång , någonstans , möts vi åter igen ..



Snart kommer Venna och hämtar Max & då är det dags för mig att börja plugga , igen .

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0