kära blogg.


Här kommer en förklaring i stora drag om våra planer i thailand 2 veckor ;

Jag tänkte börja med att säga att vi kommer att spendera största delen av månaden mars i thailand på olika ställen.
vi kommer börja med att sova i valbo hos Thias föräldrar dagen innan vi åker (12-13mars). Vi tycker det blir mest praktiskt så eftersom thias föräldrar ska skjutsa oss till arlanda...dagen innan vi åker blir det mest packa och se till så at vi har allting med oss och kanske försöka lugna närverna litegrann , antar att vi är rätt nervös dagen innan , brukar oftast hända att jag blir rese-sjuk kvällern innan , så jag får vell sitta och knapra alvedon eller nåt liknande .

Den 13onde mars , ingen vanlig dag .. det är även FREDAGEN den 13onde , vilket får många att undra hur jag , frida den skrockrädde vågar åka just den dagen. och då ska jag berätta för er , det var ett misstag att vi tog den dagen ..
Vi var inne på Resia , skulle boka en thailandsresa (visste inte när ) , då rabblade hon upp typ 23e 25e , m.m ...
Men inget utav dom datumen passade in med datumen vi ville vara borta ..
21=vår 8månadersdag
27=min 18årsdag
Dom dagarna ville vi vara borta , så vi blev lite besvikna att de inte fanns något avresedatum tidigare ..
Men efter att hon kollat runt lite nogrannare så sa hon " 13onde mars då ?"
och vi hann inte mer än att andas så sa båda " åh ja , perfekt "

det var inte förns thias mamma sa , någon dag efter vi hade bokat ;
" frida du vet att det är en fredag ni åker ? fredagen den 13onde ?  "
Jag trodde hon lurades först men så var det faktiskt ...och så får det bli!
Jag måste verkligen övervinna min rädsla för skrock, och det ska jag göra i mars !

nåväl , dom ska skjutsa oss till arlanda . och vi åker runt 12tiden den 13onde , allt för att vara i god tid på arlanda som alla andra svensson familjer brukar vara .. nån timme innan avfärd !

planet går typ 16.35 från arlanda , och landar 08.30 i phuket . (thailändsk tid )
När vi hoppat av och hämtat ut bagaget så ska vi ta en tuktuk till phuket town, där vi förmodligen ska möta Agneta som kommer att vara på ett hotel där med sin familj , ska verkligen bli kul !
VI kommer inte hinna träffas så länge , för klockan 13(ca) så kommer vi att åka färja (5tim) till KOH LANTA (en ö)
se bild nedan på kohlanta ;
        Long beach heter stranden vi kommer att vara på !

På Koh lanta kommer vi bara befinna oss ett par dagar , kanske 3-4 ?
För att sedan ta en annan färja från kohlanta-Kohlipe  ca 5 tim (en ö nermot malaysia)
Koh lipe är en liten ö med 3 inte allt för stora stränder ..man kan gå genom ön på ca 10 minuter , och då kan ni ju tänka er hur liten den är (;
det är en ö man inte ska åka till om man vill ex , festa , shoppa , m.m .
för på ön finns inte så mycket sånt .. det är mest en "relaxÖ" .. paradiset helt enkelt ..
BIlder på Koh Lipe nedanför ;


På kohlipe tänkte vi stanna kanske fram tills den 23mars ungefär , för att sedan ta båt tillbaka till Phuket  och stanna där resten utav tiden , dvs 4 dagar . då slipper vi stressa och resa runt på min födelsedag , då kan vi liksom ta det rätt lugnt  och spendera resten utav våra återstående pengar där ..
kanske vill man handla nåt , och gå runt och kika lite på thaiboxning o sånt =)

Sen den 28e mars , åker vi hem igen . klockan 11 .00 thailändsk tid !  hemma ca 16.30 , och då kommer thias föräldrar o hämtar oss ..
När vi kommer hem så kommer de nog massa folk till mig för att fira , om INTE venna fått sitt barn vill säga !
Ifall den har kommit så måste jag åka till BB direkt och häsa på mitt gudbarn och min älskade vensana :)
hoppas den kommer på min födelsedag !

Det kommer nog bli den bästa resan i mitt liv !!!!!!!

Och vi kommer att ha med oss kamera,videokamera och undervattenkamera , så det blir mycket bilder när vi kommer hem igen !


Puss så länge , måste gå o handla frukost /lunch !
håll utkik på bloggen under dagen . kommer fler inlägg !

Har ingen något bra tips på billiga ställen i sverige eller thailand där man kan göra riktig hårförlängning ?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0