kära blogg.

tack gode gud för att mitt internet funkar ...
vi sitter på tåget påväg hem nu , vi har just bytt tåg i linköping och sitter nu på väg mot gävle . dock kommer det ta typ 4 timmar så vi är inte framme än på långa vägar .
vi har med oss ett cykeldäck för att göra det lite mer komplicerat , allt för att göra min syster tillfreds (; det var ett hejdundrande stress innan vi äntligen kom på tåget . Sj´s hemsida var inte det enda som krånglade , vi beställde biljetterna igår efter mycket strul . Det funkade alltså tillslut ! Men i morse kom vi på att vi lära hämta ut biljetterna också , och det var inte skitlätt att hitta ett ställe som var öppet klockan 8 på morgonen .
Väl framme på en statoilmack så fick vi beskedet att dom heller inte fick någon kontakt med Sj vilket resulterade att vi inte kunde få våra biljetter i handen , men som tur var så hade vi ju bokningsnummret .

Vi åkte till tåg"stationen" som bara består av en kur .. Där sa dom ca 1 minut innan tåget gick att det skulle anlända på spår 2 och vi stog på spår 1 , så vi såg tåget komma och herreminjävlar vad vi sprang , vi hoppade över rälsen , haha ! Vi hann iallafall och allt gick bra med bokningsnummret även om man inte brukar få göra så men dom hade förståss överseende med det som hade inträffat . Mitt kort funkade inte på cafévagnen heller så jag köpte en JAPP med dom kronorna jag hade kvar men då va hon så söt så hon bjöd oss på en till JAPP , snälla du !

När vi kommer fram till gävle
så ska vi hämta svea , vi vet ännu inte om vi åker buss eller bil från stationen men de kvittar . vill verkligen bara hem o städa o duscha och göra mig fräsch , känner mig värsta äcklig . uch !

Imorgon har moa ( thias syster ) skolavslutning vid 08.15 , så dit ska vi vell förmodligen , kanske vi till o med sover i valbo inatt , det visar sig , thias pappa skulle iallafall hämta oss om det blev så .
Nu ska jag fortsätta kolla runt lite på bloggarna jag följer , dom är så himla gripande att läsa .
Bilder förresten (!)  , dom kommer så fort ja lagt in dom på datorn , har inte haft nån sladd med till kameran så jag har inte kunnat lagt in nånting sorgligt nog . men som sagt ; det kommer !

Lyckliga jag
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0