Kära blogg.

ja , då har man äntligen kommit hem till sin egna lilla lya igen .. efter 2 veckor i thailand med min underbara pojkvän så känns det verkligen underbart att vara hemma igen och äntligen få hålla om lilla svea , eller ja ... liten och liten är ju dumt att säga , hon har gått och blivit Riktigt stor nu .. känns jätte konstigt att hon har växt så fort .

under våra veckor på andra sidan jorden har vi hunnit med riktigt mycket saker , mer än förväntat faktiskt . Efter landningen gjorde vi som så att vi åkte till phuket hamn (pakbara) som ordet "hamn" tydligen heter på thai .. Därifrån tog vi färjan till KohLanta , för att sedan stanna där i 1 natt , Hotellägarna blev ledssna att vi bara skulle stanna 1 natt och bad oss därför komma tillbaka senare på resan , vilket vi gjorde !
dagen därpå åkte vi till kohlantas hamn , där vi tog SpeedBoat till ön Kohlipe , det gick ungefär 3 timmar fortare än om vi skulle tatt en vanlig färja ..Båten hade 675HK vilket säger rätt mycket om FARTEN ..
Väl framme på kohlipe letade vi på ett hotell för ca 70kr/natt.. riktigt billigt och RIKTIGT frääscht . fläkt , dusch,toalett , myggnät ..vad mer kan man begära liksom ?
vi stannade på kohlipe 7 dagar , dvs till söndagen . Kohlipe kan jag rekomendera jättestarkt till er som vill komma undan "turistorterna" och letar efter dom finaste stränderna i hela världen näst efter Maldiverna. Stranden var krit vit och vattnet var helt glasklart , under vattnet gömde sig korallrev i stort sett överallt och vi hade hett hett hett , varje dag ..vi hittade också en strand , en orörd strand där vi låg helt ensamma 1 hel dag , bara thias och jag . riktigt romatiskt . Det vackraste jag sett.
på söndagen åkte vi tillbaka till Kohlanta och stannade där till onsdagen , vi hann med att rida elefant och se ett vattenfall , vilket var riktigt häftigt . vi fick vandra genom djungeln och träffa jätte spännande djur !
på onsdagen åkte vi tillbaka till phuket igen och bodde på gesthouse för 100 kr / natten , rätt billigt men jag gillar inte turistorterna i thailand , dom är förstörda , inte bara staden och stranden , utan också människorna ..Verkligen otrevligt att se alla gamla gubbar som går med 15åriga tjejer ..
på fredagen fyllde jag 18 , då fick jag ananastårta och en fin sång av thias , så himla söt !
på lördagen åkte vi hem till sverige igen , och nu sitter jag här och väntar på att åka hem till mamma och bli firad av släkten .
Den här resan är mitt livs bästa upplevelse , vi har förlovat oss(!) (på flyget ) , sen har vi hunnit med att göra 2 tatueringar  var , bilder kommer på Bdb samt här på bloggen om en stund , måste lägga in dom på datorn och välja ut dom bilder som är okejá ..

Jag älskar min Thias mer än allt .