Första Advent.

Det slog mig just att det faktiskt är första advent idag ..tiden går sjukt fort och jag blir bara mer och mer arg för varje dag som går . Jag hatar kylan & julafton , uch ..

Jag skulle bara vilja vara liten igen och bli väckt med en lugnande röst som sa ;
-godmorgon älskling , nu är det morgon . Frukosten står på bordet ! antlingen från mammas eller pappas röst.
Därefter gick man upp, åt jättemysig frukost med en massa tända ljus och endast iklädd nattlinne eller bara trosor. Efter alla hade ätit upp sprang alla barnen ut med pappa i overaller (eller täckisar om man hade tur..) till skogen bakom huset för att "låna" en gran till vardagsrummet.
Pappa hade alltid rycksäck med sig med en massa gott fika i , oftast saker som mamma hade bakat , exempelvis lussekatter eller pepparkakor, ..& varm saft ! alltid..

Julafton kommer inte att vara någon betydelsefull dag för mig förns jag får barn , då jag kommer ge dom lika underbara julaftnar som jag fick när jag var liten.
-En riktig jul !

Men nu när läget är ett annat så får man helt enkelt göra det bästa utav situationen (som varje år). Jag har dock inte bestämt mig för vad jag ska göra på just julafton , helt skulle jag bara vilja sitta hemma och bara vara .
Mamma blir vell troligtvis hemma på julen så kanske att man åker förbi mormor och pussar lite på kusinerna, eller så åker man långt långt bort och bara struntar i julen (?) , ja , vem vet..
Anledningen till att jag ogillar julen är för att en enda människa har förstört mitt liv så jävla innerligt, jag hatar att du har funnits i mitt liv.

VAD SKA NI GÖRA PÅ JULAFTON ?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jadu HATAR oxå julafton eftersom alla inte är med .. har som dig skilda föräldrar de blir ju lite svårt vem man ska välja .. men jag vill helst bara sitta hemma med sambon o bojkotta julen :p

2009-11-29 @ 19:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0