tennstickan i ljusstaken .

Måste inleda inlägget med följande ord ;
- STOPPA ALDRIG NER EN TENNSTICKA I EN LJUSSTAKE OCH LÅT DEN LIGGA DÄR OCH BRINNA!

När vi skulle sätta oss ner för att äta lite pommes och chickenbits inne i vardagsrummet i samma stund som IDOL började - så tände vi ljus ..
Eller ja , vi och vi är vell dumt att säga , men Thias tände iallafall ljus .

Det blev jättefint och rätt så varmt och vi tänkte inte mera på att tennstickan låg kvar i ljusstaken efter att Thias tappat ner den då han var nära att bränna sig på fingret (stackars dig)  -för så har vell vem som helst gjort förr ? iallafall jag .

När Idol hade hållt på ett bra tag och vi hade käkat upp våran mat så smäller det och en glasbit flyyyger hejvildt på bordet .
Smack , den landar på bordet och tur var vell det , för kul om den hade hamnat på någon utav oss eller kanske på Svea som troligtvis låg nedanför bordet och sov . Ljusstaken hade alltså spruckit eftersom den brinnande tännstickan legat mot glaset på ljusstaken och därmed blev glaset så varmt så att det tillslut sprack -som i sin tur gjorde så att glasbiten flög iväg.
Nej jag vet , jag är ingen NO-fantast , men jag försöker bara förklara .

-Så , stoppa aldrig ned en tennsticka i en ljusstake !


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0