hemlingby.

Nu är vi hemma efter en heldag utomhus, woooow ..
Klockan 12:30 bestämde vi oss för att knata ut till affären där vi skulle köpa korv med bröd , sagt och gjort ! Vi gick till affären och handlade allt vi skulle ha , sedan mötte vi min syster utanför affären som också sprang in en sväng för att handla .

vi gick tillsammans till hemlingby och upp i skogen till en grillplats , där slog vi upp en brasa och började grilla korv . Vi grillade enda fram tills spöregnet kom , vilket var ganska precis då jag öppnade korvpaketet .
"-toppen! " tänkte jag och grillade snabbt min första korv och satte mig inne i en "hydd" liknande sak , vindskydd kanske det heter . Jag satt där och åt en korv , en till korv .. & ja , sen blev de inga fler korvar för då var jag så mätt i magen .


Svea sprang mest runt bland blåbärsrisen och käkade blåbär , det är nog en rolig upptäkt för henne att hitta godsaker mitt ute i ingenstans liksom . Det bästa utav allt ;
"- varken sitt, ligg eller rullarunt krävdes för att få godsakerna "
När hon tröttnat på blåbär kom hon till oss och ville ha korv , men hon fick ingen . Eller jo , den sista korven som blev kvar i paketet fick hon faktiskt .

Mätt och belåtna gick vi utt till stora vägen och LIDL , där vi sedan blev uppplockade utav Emma som just slutat skolan . Vi åkte hem till oss och lämnade Svea och styrde därefter vår kos till stan där vi hämtade upp lilla Loke . Sedan blev det dagis för att hämta Idun & därefter ut till RÖRBERG . Där åkte Emma och hennes klass en massa gocart medans jag och T stod med småttingarna på sidan av och hejade på.


Måste bara säga att Idun är så kul .. När jag säger ;
-" ååh , min Thias !! "  då säger hon argt;
"-NÄJ, MIN HIAS !!!! "



Nu är vi hemma och ska ta oss i kragen och börja vika all den tvätt som vi hängde på tork igår .
Därpå blir det vell till att duscha och göra sig fräsch tills imorgon. 
En film och lite godis skulle inte vara helt fel ..

Vad gör ni en kväll som denna ?

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0