Skit solarium !

Imorse hade ja fullt upp här hemma .
Jag och T´s lillasyster Malin bestämde oss för att träffas på stan för att sola och så , så jag fick skynda mig med allt som skulle göras och även ta Svea på en promenad innan jag gick ner på staden för att möta Malin .

Väl nere på stan så satte vi oss vid fnasket och åt en varsin glass i solskenet eftersom att vi var rädda att molnen skulle ta över om vi väntade tills efter solningen ..

Vi gick till stället där vi brukar sola , ni vet nere i den dära obemannade källaren mot öster ?
nehe , struntsamma då !
Vi solade iallafall där . Betalade , smörjde in oss och gick in i varsit solarie och påbörjade våra 20 minuter i värmen. När solariet började pipa för min del (vilket innebär att det är 10 min kvar av soltiden) så tänkte jag att
"fan vad skönt att kliva ur det här varma solariet" ..
Solariet slocknade efter dom där 10 sekundrarna och jag låg och väntade på att "locket" skulle fällas upp , men tji fick jag. Jag tröck på knappen i hopp om att "locket" skulle resa sig nu , men tji fick jag för det också .
- LOCKET GICK INTE UPP !!!!
& cellskräck som jag har försökte jag att lugna ner mig själv för att inte skrika och behöva locka folk att bryta upp dörren och se en naken gravid frida liggandes i ett stängt solarie .. Så jag höll tyst ! Men jag grät inombords och kunde inte hålla mig , så jag smågnydde och tog i allt vad jag hade med händerna för att försöka få upp locket. Men det gick inte ...
Min sista tanke som slog mig var att : - jag måste ut ! så är det bara ! NU !
Så jag slank ut med fötterna genom den supersmala glipan som fanns mellan solariets två lock , jag stod nu med fötterna på golvet och resten av kroppen inne i det HETA solariet. Brösten tog i dom heta rören så jag brände mig lite smått , men det var ingenting jag brydde mig om . Jag fortsatte slingra mig ut & kom tillslut ut med allt utom huvudet . Jag vickade huvudet och insåg då att jag precis på milimetern kom ut med huvudet i springan ...

Jag klädde på mig det fortaste jag kunde och slet upp dörren och såg Malin där utanför .
Ops , jag hade visst bara linne och trosor på mig , sån panik hade jag .

Tillslut fick jag på mig alla kläder och kunde levande lämna det förbannade solariet som förstört min tillit till det stället. uch ...

ALDRIG MER KOMMER JAG DRA NER LOCKET LÄNGRE ÄN TILLS JAG SER ATT JAG KOMMER UT OM DET SKULLE HÄNDA IGEN.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0