svar till "Johanna".

Johanna om Mobilblogg- nu ligger mammas fina tjej och...:
Jag undrar om du fortfarande ammar?
Du gav flaska samtidigt som du ammar va?
Hur har det gått, funderar nämligen själv på att ge bröstet men att min pojkvän ska få ge flaska ibland. Många säger att det ofta slutar med att barnet inte vill ta bröstet sen, har det blivit så för er?

Svar;
Hej , tänkte besvara dina frågor här eftersom att du inte skrivit någon bloggadress :)

•Jag ammar fortfarande och kommer att göra det så länge Lovis vill och blir mätt

•Ja , dom få gångerna jag ger henne flaskan(1 gång i veckan , max)så ammar jag henne efter att hon har ätit ca 60 ur flaskan. Anledningen till att jag över huvudtaget ger flaska är för att ibland är hon så hungrig att hon vill ha mat direkt och då har hon inte tålamod att suga tills mjölken rinner till.

•Jag tycker det låter som en bra ide , pappan ska ju också kunna få känna sig delaktig och viktig. Jag lät Thias mata lovis med flaska lite grann i början för att skulle få känna sig viktig och även få den kontakten med Lovis. Lovis tar bröst,napp,flaska utan problem.. Hon äter och mår bra med andra ord!

Lycka till och hoppas du blev nöjd med svaren !

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för ditt svar:) Vi kommer nog göra som ni har gjort och gör med maten.

2010-12-14 @ 19:01:13
Postat av: Emma - Blivande mamma

Okej. Kanske man ska försöka åka dit nån gång då :)



Sen tänkte jag fråga dig, eftersom du håller på mkt med hår/hårförlängningar..



Jag skulle vilja fixa löshår.. är så trött på det korta! Men jag vet verkligen ingenting om det. Har du nå tips? Tänkte på "http://www.rapunzelofsweden.se/" , är dom bra? Tyckte det var så fruktansvärt dyrt med start paket också där... Och sen hur vet man vilken färg som är mest lik osv.. Tycker det är så svårt =)

2010-12-14 @ 20:21:33
URL: http://emmaeskola.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0