att resa med barn.

Jag sitter och drömmer mig bort i framtiden och alla resor vi kommer att göra , våran fina familj. Vi kommer förmodligen att spara pengar och göra våran första resa redan "nu" (vintern som kommer) i vinter , även om det så blir i februari-mars när bebisen är runt 7 månader.
Det kanske inte blir thailand där det är stekhett , men kanske gran canaria eller någonannanstans dit det inte är så lång flygresa och inte allt för varmt .
Tänkte passa på att säga till er som säger att man inte KAN eller SKA resa med småbarn , ni har totalt fel. Mina föräldrar reste med alla oss barn när vi var runt 1 år . Då reste vi INTE till något ljummet land som kanarieöarna , utan till MALDIVERNA där det är stekhett. Jag har förresten en film därifrån när jag var ett år och knatar runt på stranden med en röd solhatt , tshirt och bar rumpa . Jag hade en paraplyvagn under en stor palm där jag sov mina middagar , sedan hade jag en handduk på sanden intill där jag satt med mamma och pappa och lekte i sanden. Dom säger att det är en utav dom bästa resorna dom har gjort och blir arg när jag berättar hur många människor som sagt åt mig att " nu är livet slut , nu kan ni inte resa och leva livet ! "

Jag personligen tycker att man ska skaffa barn i hyffsat tidig ålder . Dels för att kroppen återhämtar sig bättre desto yngre man är . Sen för att man ska leva MED sina barn.
Jag anser inte att jag själv kommer att bli någon sämre mamma än någon som är 5 år äldre . Jag anser heller inte att en mamma som är 35 är bättre än någon som är 15-16-17-18-19 år . Sen finns det ju säkert en massa omogna ungdommar som skaffar barn utan att ta sitt ansvar osv , men det beror helt enkelt på personen i sig.

Det jag ville säga var iallafall att jag hyser fruktansvärd irritation mot er som säger att livet är slut när man skaffar barn.


Mitt liv börjar , när jag fått mitt älskade barn !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0