världsmysig dag !

Jag har (som ni ser) haft en världsmysig dag !
En dag med massa fint umgänge och massa trevliga händelser ..

Det började med att jag och T åkte ner på staden för att hämta T´s lillasyster från en kompis efter att dom "partajat" igårkväll . När en stapplande Malin (♥) med vita klackskor , håret i en knut och festkläder hade hoppat in i bilen så åkte vi vidare mot valbo för att släppa av henne och hämta upp T´s mamma som skulle bli skjutsad till jobbet.
När vi hade lämnat av henne på jobbet så åkte vi hem och lämnade en nöjd Svea som hade suttit i bakluckan under hela färden. Därefter begav vi oss för att tanka upp bilen , innan vi sedan åkte ut till Sandviken och hälsade på T´s pappa.

Alla tre var vrålhungriga när vi träffades så jag och T blev bjudna på AGA-grillen - ett litet "bortglömt" matställe som jag aldrig hade hört talas om förr (fastän jag gått i skola i sandviken i 3 år). Iallafalll så finns det jätte speciella hamburgare där , eller jättespeciella "pålägg" kanske man ska säga. Det finns nämligen hamburgare med jordnötssmör,korv,vitlök,bacon,lökringar,svamp(?).....ja , en massa skumma saker !
Jag trodde först inte jag skulle våga prova , men tillslut så bestämde jag mig för att faktiskt prova en utav dom "lite mindre" konstiga hamburgarna & det fick bli med ;
Bacon,fetaost,tzatsiki,annanas,dressing och sallad
- FAKTISKT , en utav dom gooodaste hamburgarna jag någonsin ätit !
Till hamburgarna så ingick självklart dricka och en hel(!!) frigolitlåda med pommes , vilket var helt otroligt mycket mat för oss alla , men jag åt nog mest !?

Dum som jag är så glömde jag att fota ...

Iallafall .. Efter vi hade vart i sandviken och umgåtts och ätit så åkte vi vidare till stigslund ! Vi tog en förjävla dum väg för vi tänkte vara lite smarta och åka igenom sätra och förbi LÄKEROL , men tro på fan att det var brynäsmatch och att den PRECIS slutat , så vi fick vänta där i evigheter . Men som tur var så hann jag i tid hem till min syster lagomt till Robinson - skönt !

Men nu är vi iallafall hemma , jag fick skjuts hem från min syster utav henne . T var redan hemma eftersom att hans mamma skjutsade hem honom efter att han lämnat tillbaka  deras bil .



Oj , vad mycket text (och lite bilder) det blev nu , men så får det bli idag .



Jag blev riktigt sugen på en sånhär scones nu , som jag bakade för inte så längesedan..
Synd att smöret är slut ! haha

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

MM ja älskar AGA så sjukt goda hamburgare ;)

2010-01-24 @ 11:58:07
URL: http://nize.blogg.se/mittliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0