varför?

Jag är så ledsen , ledsen över att jag faktiskt börjar bli riktigt slut i kroppen. Vissa dagar känner jag mig hopplös som inte orkar nånting , som en sjuk pensionär. Jag vill bara springa runt och kunna aktivera mig utan att bli anfådd för minsta lilla , men nu är det mesta jobbigt . Ett exempel är hunden , jag orkar knappt gå ut med svea längre , inte längre än 30 minuter. Sen att hon drar som en idiot gör ju inte saken bättre . Jag förstår inte att hon har blivit så trotsig , förr var hon ju jätteduktig att gå i koppel även med mig .
Men det går vell över , hoppas jag , annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Ett barn och en hund som ska ut samtidigt , det funkar ju inte om inte svea vill lyssna på mig.
Mitt hjärta gör ont , jag vill inte lämna ifrån mig henne , men ibland funderar jag på om inte det är bäst .. Även fast jag vet att jag aldrig kommer att komma till den punkten då jag väljer att lämna bort henne.


Kommentarer
Postat av: Sandrah, Colins mamma

Lider verkligen med dig. Sådär blev vår hund. Han var jätte duktig men sen Colin föddes lyssnar han inte han drar, skäller och är allmänt dryg. Han älskar alla barn utom Colin vill inte vara i närheten av honom tittar till och med åt ett annat håll när han ligger i samma rum som honom. Känns jätte tråkigt. Han vill inte komma hem och sådär. Han var vår bebis innan och nu tycker han inte om oss. Kan inte gå med vagnen heller fast han har gjort det tidigare :S Hoppas hon mår bra när det kommer en liten bebis :D

2010-06-16 @ 14:36:20
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Min hund drar jätte mkt han också, och lyssnar inte alltid på mig. + på det är han jätte stor & stark, så jag kan knappt hålla i honom när han väl drar.

Men jag köpte en nosgrimma för några månader sen, och jag säger bara : Det är det bästa jag har köpt! Man har kontroll över hunden, och med den är det lättare att träna hunden gå fot tex :) Så det är ett tips, köp nosgrimma .. :) kostar inte alls mkt! har för mig att jag köpte min för 69kr lr så på gävleborgszoo .. :)



Lycka till med Svea!

2010-06-16 @ 15:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0