svar till "sofie".

sofie om sovmorgon.:
Ju mer du pumpar ju mer mjölk produceras det. Kroppen ställer snart in sig på hur mycket mjölk bebisen behöver. Sen visst väljer man hur länge man ska amma. Men det är inte alltid mjölken räcker till. Sen kan det även vara så att när ett barn börjat fått i flaska vill de inte ta bröstet mer då de inte kommer mjölk lika fort då.

Svar; Jotack det vet jag ! Men jag tycker att pumpningen är ett bra alternativ och kommer inte ta hänsyn till vad andra eller sånna som du tycker. Inget illa menat men jag känner att jag inte riktigt bryr mig i vad andra tycker när det gäller mitt liv och mitt barn.
Lovis äter både ur flaska , suger på napp och tar bröstet hur bra som helst och har gjort det enda sedan första stund , så nu behöver du inte påpeka det heller .
Sedan äter hon inte ur flaska mer än 1 gång per dag max och ammar resterande tid , så det är nog ingen fara ska du se. :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Helt rätt Frida !

Det är bra att vänja barnet vid flaska också. En regnig dag så kan mjölken i brösten försvinna(hände mig) och då behöver barnet ersättning ur flaska. Jobbigt om barnet inte tar flaska då.

Och hysterin över om man ska använda napp eller inte, i början spelar det ingen roll. Det är när barnet börjar närma sig 3år som man inte BÖR använda nappen ofta, pga tänderna.

Härligt att du fortfarande hinner med bloggandet !

2010-10-06 @ 13:17:08
Postat av: Sandra Arousell

Håller med Frida, gö precis som du känner med ditt barn, ditt sätt är rätt för er. Mina pojkar får flaska hela nätterna (bröstmjölk och ersättning blandat) för att ja ska kunna vila mig mera. Inget fel med det heller. Rätt stressigt att amma hela tiden fast det är mysigt.

2010-10-06 @ 13:23:24
Postat av: Hanna - mamma till Zelda

Jag har helammat min lilla tjej hela tiden. Hon är 5 månader nu.

Men jag har också pumpat ur och gett flaska. Nu när hon var sjuk kunde jag inte pumpa (kan bara på morgonen) så fick vi köpa ersättning och ge.

Hon har tagit bröst, napp och flaska heeelt utan problem redan från att hon föddes.



Jag älskar att amma, tycker det är så underbart. Men det är också skönt att pumpa ur ibland så pappan kan ge henne mat så jag får vila lite. Eller om jag ska åka bort en sväng.



Jag tycker du gör helt rätt. Du gör ju det som känns bäst. Och det är ditt barn, ingen annans. Du vet bäst vad som är bäst för ditt barn!



Vad stor hon har blivit nu lilla tjejen förresten :)

2010-10-07 @ 15:34:50
URL: http://hannaclarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0