svar till "Jennie".

jennie om Mobilblogg- när thias kom hem från jobbet ...:
hur länge fick ni egentligen försöka innan du blev gravid?

Svar; ca 1 år och 6 månader.
Jag slutade med mitt preventivmedel (p-stav) när jag var ca 15-16 eftersom jag blev jättesjuk av den . Jag vände mig till U-mottagningen eftersom att jag blödde konstant i 6 veckor i sträck, men dom vägrade ta ut den och sa att det inte alls var någon fara..

Några veckor senare så fick jag skyhög feber och blödde jättejättemycket och blev skitdålig , så då åkte jag till akuten och läkaren där plockade ut den på en gång och sa att det där kunde vara jättefarligt eftersom att jag troligtvis inte tål hormonerna som finns i preventivmedel.
Han sa att jag hädanefter kunde få svårt att bli gravid eller tillochmed inte kunna få barn..

men efter två långa år av ständig försökan så lyckades vi äntligen skapa våran älskade dotter och det är jag evigt tacksam för.




Så , nu har jag skrivit lite mer än nödvändigt ser jag , men det bjuder jag på !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0