Recept- kyckling fetaoströra.

Såg att några funderade över receptet på kycklingen med fetaoströra med hasselbackspotatisen till, så här kommer det:

Hasselbacks.
Skiva x antal potatisar till hälften undefär (så att dom inte faller isär), pensla med massa smör och ställ sedan in i ugnen på 225grader i 25 min. Ta sedan ut dom och pensla på med Smör (igen) , ströbröd och kryddor. In i ugnen i ytterligare 20 min.
Klart!

Kyckling med fetaoströra.
Tina x antal kycklingfiléer och ställ in dom i en ugnssäker form på 225 grader. Låt dom vara i ugnen tills dom är precis genomstekt. Ta sedan ut ock häll på fetaost röran bestående utav mycket fetaost,1 crème frech,salt,citronpeppar,1lök,vitlök och rivna morötter.
Jag brukar prova lite olika saker i min goda röra varje gång:)
In i ugnen en stund så att de blir varmt och gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0