Rutinultraljud.

Igår morse var det äntligen dax för rutinultraljud på förlossningen. På min födelsedag och allt..

Det började med att en elak människa kom för sent till sin egen tid och därmed snodde våran tid. Så medans hon var där inne och gjorde ultraljud blev jag tvungen att kissa, även fast jag vet att man ska ha blåsan fylld för att se så bra som möjligt -vilket jag också fick höra X antal gånger när ja väl låg där.

Iallafall, ultraljudet gick jättebra förrutom att kotten låg helt ihopvikt och vägrade sträcka på sig så att barnmorskan kunde mäta ordentligt. Men tillslut kunde hon mäta det som behövdes och vårat förlossningsdatum blev därefter flyttat från den 30 augusti till den 26 augusti. Så i augusti blir vi förhoppningsvis tvåbarnsföräldrar.

Vi är världens lyckligaste!
Tack för den finaste födelsedagspresent en man kan önska sig.

Eftersom datumet blev flyttat kommer jag nu gå in i nya veckor på söndagar istället för torsdagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0